Liczba postów: 10
Liczba wątków: 1
Dołączył: 28-12-2010
Liczba postów: 1076
Liczba wątków: 12
Dołączył: 16-04-2009
Playstation 2
Dane techniczne:
Cytat: * Obsługiwane formaty dysków optycznych: CD-ROM[3], DVD-ROM[4], Audio CD, DVD-Video; późniejsze wersje odczytują również dyski: CD-R[5] oraz DVD-RW/+RW[6]
* waga konsoli: 900 g
* waga zasilacza: 350 g
* Złącza i porty konsoli:
o 2 porty kontrolerów zgodnych z PlayStation
o 2 gniazda karty pamięci zgodnych z PlayStation[7]
o 2 porty USB[8]
o port IrDA dla pilota (tylko modele serii SCPH-50004 i wyższych)
o wyjście AV
o wejście zasilania (8,5 V)
o optyczne wyjście cyfrowe (do podłączenia cyfrowego zestawu audio)
o złącze PCMCIA (tylko modele serii 10000, 15000 oraz 18000)
o FireWire (tylko modele serii 1xxxx - 3xxxx)
o PS2 Expansion Bay (tylko modele serii 3xxxx i 5xxxx)
* tylko wersja slim:
o waga konsoli: 600 g
o waga zasilacza: 250 g
o port RJ-45 lub RJ-11 (w zależności od wersji)
o możliwość podłączenia do konsoli monitora LCD.
[/align]
Playstation 3
Dane techniczne:
Cytat: * kontroler koordynujący pracę rdzeni SPE
* 512 kB pamięci podręcznej L2
* 32 kB pamięci podręcznej L1 dla instrukcji i 32 kB pamięci podręcznej L1 dla danych[18][19]
* jednostka wektorowa VMX (AltiVec)
* dwie operacje na cykl zegara przy podwójnej precyzji i osiem operacji przy pojedynczej precyzji
* obsługa SMT – możliwość jednoczesnej pracy 2 wątków zarządzanych sprzętowo
* w pełni zgodny z IEEE 754
Charakterystyka SPE:
* typ RISC z 128-bitowymi instrukcjami SIMD (optymalizacja do wykonywania tych samych operacji na dużych ilościach danych)
* optymalizacja obliczeń wektorowych (przetwarzanie grafiki w grach i dekodowanie sygnału wideo) kosztem ograniczonego zestawu instrukcji
* wydajne szczególnie przy równoległym planowaniu zadań (gdy obliczenia dają się możliwie równomiernie rozłożyć między poszczególne rdzenie)
* mało wydajne w obliczeniach wymagających np. przewidywania rozgałęzień (ang. branch prediction)
* po 256 kB lokalnej pamięci wbudowanej SRAM dla każdego rdzenia na instrukcje i dane
* zgodne z IEEE 754 w podwójnej precyzji
Procesor Graficzny (RSX) [edytuj]
Zaprojektowany wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jego możliwości można porównać do układu graficznego – 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.
* jądro zbudowane z 300 mln. tranzystorów
* taktowanie rdzenia 500 MHz[20]
* taktowanie jednostek pixel shader 550 MHz
* 128-bitowa szyna danych pamięci GDDR3
* 96 kB pamieci podręcznej L1 i L2 dla tekstur na każdą grupę 4 jednostek pixel shader. Łącznie 576 kB dla wszystkich jednostek pixel shader
* komunikacja z procesorem za pomocą FlexIO
* jedno wyjście wysokiej rozdzielczości max 1080p
* programowalne, szeregowe potoki cieniowania
* 256 megabajtów własnej pamięci RAM dla grafiki
* 24 jednostki Pixel Shaders i 8 Vertex Shaders
* 8 jednostek ROP
* oparty na G70 NVIDII
* zastosowano shadery specjalizowane, w przeciwieństwie do Xboksa 360 który posiada shadery zunifikowane
Pamięć operacyjna [edytuj]
Łącznie 512 MB pamięci, dzielonej na dwie:
* 256 MB XDR DRAM pamięci systemowej (Rambus), taktowanej z częstotliwością 400 MHz (3,2 GHz efektywnie)[21]o przepustowości 25,6 GB/s
* 256 MB GDDR3 pamięci graficznej, taktowanej z częstotliwością 650 MHz (1,3 GHz efektywnie) o przepustowości 22.4 GB/s (w starszych modelach pamięć ma taktowanie 700 MHz @ 1,4 GHz)[22]
Przepustowość [edytuj]
* komunikacja pomiędzy PPE, wszystkimi SPE, kontrolerem pamięci i I/O odbywa się przez Element Interconnect Bus (EIB) które oferuje teoretyczną maksymalną przepustowość wynoszącą 204.8GB/s[23]
Ogólna wydajność [edytuj]
Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów[24] karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów[23] procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej). Jest to jednak tylko teoretyczna wydajność, której nie da się w rzeczywistych warunkach osiągnąć m.in. z powodu ograniczeń magistrali systemowej, GPU oraz małej ilości pamięci podręcznej procesora. Rezultat 1,8 TFLOPS jest wysokim wynikiem dla GPU biorąc pod uwagę że RSX pojawił się już w 2006 roku i kosztował w przybliżeniu tylko 130 USD[25]. Jedynym źródłem tak wysokiego wyniku jest NVIDIA która nie podaje żadnych szczegółów (precyzja liczb zmiennoprzecinkowych itp).
Dźwięk [edytuj]
* możliwość dekodowania Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor).
* obsługa dźwięku stereo, 5.1, lub 7.1[26]
* wyjście dźwięku jest możliwe przez kabel kompozytowy (chinch), kabel optyczny lub złącze HDMI.
Pamięć masowa [edytuj]
* Blu-ray: PLAYSTATION 3 2xBD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
* DVD: PlayStation 2 8xDVD-ROM, PLAYSTATION 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
* CD: PlayStation 24xCD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD (wybrane modele), SACD Hybrid (wybrane modele), SACD HD (wybrane modele), DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
* w zależności od wersji dysk 20 GB, 40 GB, 60 GB, 80 GB, 120 GB(wersja FAT), 160 GB, 250 GB, 320 GB (wersja SLIM) z możliwością zmiany na dowolny inny (kompatybilność z dowolnymi dyskami SATA 2,5 cala) bez utraty gwarancji.
Kursywa oznacza brak odczytu danego typu dysków w wersji 40 GB i 80 GB, Sony Polska podaje, że nie jest ona wstecznie kompatybilna z grami na PlayStation 2.
Komunikacja [edytuj]
Playstation 3 oferuje następujące możliwości komunikacji:
* Bluetooth 2.0
* porty USB 2.0 (w obecnie produkowanych wersjach: 2 z przodu)
* IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z internetem oraz PlayStation Portable – brak w wersji z 20 GB dyskiem)
* Gigabit Ethernet – 1 gniazdo
* slotów na karty pamięci Standard/Duo oraz standard/mini Memory Stick (brak w obecnie produkowanych wersjach)
* sieć IP
* slot na dysk 2,5 cala o dowolnej pojemności 2.5 Serial ATA[27]
Wyjście Audio/Video [edytuj]
* możliwe rozdzielczości: 480i (NTSC z przeplotem), 480p (NTSC progresywny), 576i (PAL z przeplotem), 576p (PAL progresywny), 720p (HD progresywny), 1080i (FULL HD z przeplotem), 1080p (FULL HD progresywny)
* jedno wyjście HDMI dające możliwość wyświetlania obrazu 1920x1080 bez przeplotu
* wyjście optyczne audio (S/PDIF)
* różne wyjścia analogowe
Po ludzku mówiąc
PS3 ma o wiele ładniejszą grafikę niż PS2 (jest nowsza ps3).Na ps2 już nie produkują tych nowych tytułów.Tylko na ps3.Ps3 ma wbudowany Blue-ray,Dysk twardy,Wifi czego PS2 nie ma.PS3 ma bezprzewodowe pady które są bardziej zaawansowane technologicznie niż pady ps2. To tyle krotko pisząc.Cos jeszcze?
Ps2 Slim SCPH-77004(Silver)
Ps3 Slim,Fat
PSP
Po co odpowiadasz? Przecież widać,że sobie jaja robi  a temat zostanie zaraz usunięty..
Liczba postów: 1076
Liczba wątków: 12
Dołączył: 16-04-2009
Nie wiem? Moze sobie jaja robi lub nie.  Odp. odpisałem bo akurat mi się nudzi  Jeżeli zamkną temat,proszę bardzo
Ps2 Slim SCPH-77004(Silver)
Ps3 Slim,Fat
PSP
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 1
Dołączył: 22-08-2010
Liczba postów: 1019
Liczba wątków: 25
Dołączył: 13-01-2010
grafika ;]
Moje konsole:
PlayStation One SCPH-102
PlayStation 2 Slim HDD Mod SCPH-70003
PlayStation 2 Fat SCPH-39004 + NA + Wireless Sony DS2
PlayStation 3 Slim CECH-3004b
PlayStation Portable 3004
Xbox Classic v1.6 80GB
Liczba postów: 245
Liczba wątków: 31
Dołączył: 18-06-2009
kablami.
Kup słownik lepiej. Temat widać, że dla jaj.
Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
Cyferką.
Od kiedy forum zamieniło się w familiadę? Temat ląduje we właściwym sobie miejscu.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
|