30-07-2013, 13:54
Mam pewne przyzwyczajenia, m.in.:
- klasy postaci - z reguły typowy warrior
- jeśli do wyboru jest również rasa to elf, jeśli nie ma elfa to człowiek
- gry logiczne - gdy już się wkręcę i mój mózg zacznie pracować na wyższych obrotach to analizuję jak powinno wyglądać rozwiązanie, a potem reverse engineering (dzięki wysokiej inteligencji statycznej (na teście przeprowadzanym przez Mensę Polską zdobyłem 160pkt, czyli maks) bardzo sprawnie mi to idzie, wyjątkiem są gry z limitem czasu - w takie po prostu nie gram :p)
- FPSy MMO - zawsze szukam alternatywnych dróg, aby np. zaskoczyć przeciwników z flanki - czasami się udaje
- gry ze znajdźkami - staram się znaleźć ich jak najwięcej przy pierwszym playthrough, podobnie z trofkami
Jako że jestem programistą zdarza mi się też dokładnie analizować mechanikę gry aby odkryć co i jak twórcy wykonali. Oczywiście np. formuły obrażeń nie odtworzę, ale np. schemat ataków AI (jakie warunku muszą zostać spełnione, aby przeciwnik wykonał X) jak najbardziej.
- klasy postaci - z reguły typowy warrior
- jeśli do wyboru jest również rasa to elf, jeśli nie ma elfa to człowiek
- gry logiczne - gdy już się wkręcę i mój mózg zacznie pracować na wyższych obrotach to analizuję jak powinno wyglądać rozwiązanie, a potem reverse engineering (dzięki wysokiej inteligencji statycznej (na teście przeprowadzanym przez Mensę Polską zdobyłem 160pkt, czyli maks) bardzo sprawnie mi to idzie, wyjątkiem są gry z limitem czasu - w takie po prostu nie gram :p)
- FPSy MMO - zawsze szukam alternatywnych dróg, aby np. zaskoczyć przeciwników z flanki - czasami się udaje
- gry ze znajdźkami - staram się znaleźć ich jak najwięcej przy pierwszym playthrough, podobnie z trofkami
Jako że jestem programistą zdarza mi się też dokładnie analizować mechanikę gry aby odkryć co i jak twórcy wykonali. Oczywiście np. formuły obrażeń nie odtworzę, ale np. schemat ataków AI (jakie warunku muszą zostać spełnione, aby przeciwnik wykonał X) jak najbardziej.