Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
20-09-2012, 13:02
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2012, 11:09 przez Kratos.)
Mam taki problem, że za nic w świecie nie mogę na pełnych warunkach uruchomić gry "Beyond and Evil" na PS2. Już po kilku minutach od odpalenia gry dźwięk się zapętla i zaczyna powtarzać, co jest dosyć irytujące. W każdym razie na upartego można by grać bez głosu, ale to nie jedyny problem, który występuje w tej grze. Po następnych kilku minutach pojawia się biały obraz za sprawą którego nie idzie w ogóle kontynuować rozgrywki.
Zaznaczam, że miałem grę z kilku źródeł i czytałem sporo o problemach z jej odpaleniem i z tego co mi wiadomo "Beyond Good and Evil" ma takie same problemy na większości konsol Slim (być może pierwsze modele grę odpalały) bez względu na przeróbkę (a i niewykluczone, że oryginały mają również tę wadę). I tu moja prośba-pytanie - może komuś udało się uruchomić bezproblemowo grę i nie daj Bóg ją ukończyć? Potrzebna mi informacja czy w ogóle jest to możliwe na konsoli Slim i na jakim modelu konkretnie. Zdaję sobie sprawę, że gra nie jest zbyt popularna, ale bardzo mi na niej zależy (wiem, że wyszła też np. na PC, ale to mnie nie ratuje). Wszystkie wypowiedzi, jakie do tej pory czytałem (na zagranicznych portalach, bo u nas to wiadomo, że krucho) były niekiedy sprzeczne, a często po prostu niepotwierdzone. Jest to chyba jedna z baaardzo wąskiego grona gier, które stwarzają takie problemy na PS2.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 1
Dołączył: 13-02-2011
21-09-2012, 11:52
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2012, 12:12 przez przem1711.)
Gdzieś czytałem, że właściwa wartość Callback Timer w Open PS2 Loader 0.9 powinna załatwić sprawę. Optymalne wartości CT to 50 dla HDD i 6 dla SMB.
Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
No i tu zaczyna się mały problem, o którym nie wspomniałem w pierwszym poście. Otóż nie jestem zbytnim zwolennikiem odpalania gier na PS2 przez dysk czy inne nośniki USB. Wolałbym korzystać dalej z tradycyjnego nośnika, jakim jest płyta. W każdym razie dzięki za chęci.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
26-09-2012, 22:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-09-2012, 23:22 przez Draco.)
Więc tak z tego co sprawdziłem to kopia gry w wersji NTSC na konsolach PAL przy użyciu FMCB (podobno także pod chipem i SM) nie działa i zawsze generuje takie błędy (początek z zacięciami dźwięku i zupełne zawieszenie się gry po kilku pierwszych przeciwnikach). Posiadacze konsol NTSC, podobno nie mają takich problemów z grą. Według mnie wina leży po stronie wersji i edycja PAL powinna działać, niestety takiej nigdzie nie znalazłem dlatego myślę nad zakupem oryginału w celu sprawdzenia (a i gra niczego sobie, warta miejsca na półce) mojej teorii.
EDIT: Im dalej w grę tym jakby mniej błędów. Pobrałem jakiś save stąd http://www.gamefaqs.com/ps2/561646-beyon...evil/saves . Gra wczytuje się bez problemu, można normalnie grać (testowałem jakieś 20-30 minut), nadal jest problem z dźwiękiem, ale gra się nie zawiesza. Konsola zawiesiła się dopiero gry postanowiłem odpalić New Game.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
Sprawdzę tego sejwa jutro przy jakiejś dłuższej posiadówce i ogarnę czy w ogóle da się grać. Bez dźwięku, bo bez dźwięku, no ale lepszy rydz niż nic.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
Save jest dosyć daleko w fabule (8h30min) więc nie wiem czy jest sens nawet zaczynać, poza tym błędy dźwięku zagłuszają całkowicie dialogi i dźwięki otoczenia, więc właściwie trzeba by grać z całkowicie wyłączonym dźwiękiem. Znalazłem wersję PAL, jutro przetestuję.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
Sprawdziłem wersję PAL gry i jest dokładnie to samo. Dźwięk dosyć szybko zaczyna się powtarzać, a dalej biały ekran i grać się nie da. Wygląda na to, że najlepszym wyjściem byłoby znaleźć pierwszy możliwy save z gry, gdzieś z początku jeszcze. A jeżeli w necie nie ma to poprosić kogoś, żeby takowy wrzucił (np. z konsoli NTSC czy z oryginalnej gry, która być może działa prawidłowo). Straci się część rozgrywki, ale przynajmniej będzie można normalnie grać. No i z tymi oryginałami nadal nie wiadomo czy działają.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
Liczba postów: 959
Liczba wątków: 45
Dołączył: 11-01-2011
Draco napisał(a):Według mnie wina leży po stronie wersji i edycja PAL powinna działać, niestety takiej nigdzie nie znalazłem dlatego myślę nad zakupem oryginału w celu sprawdzenia (a i gra niczego sobie, warta miejsca na półce) mojej teorii.
Posiadam oryginała i zauważyłem, iż jedynie podczas grzebania w menu startowym (opcje, nowa gra itd.) dźwięk potrafi się zapętlić. Ale to nie zawsze. To znaczy wejdę w opcję w menu na początku, następnie wrócę do ekranu tytułowego i muzyczka się zacina. Wybranie gry od nowa czy od save'u nie robi problemów i gra się normalnie.
Liczba postów: 3153
Liczba wątków: 69
Dołączył: 17-01-2010
28-09-2012, 20:37
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-09-2012, 20:40 przez Draco.)
Dziś wpadła mi w ręce PS2 FAT SCPH-30004 i sprawa wygląda następująco. Miałem okazję testować ją tylko przez godzinę ale wygląda na to że na konsolach FAT gra Beyond Good and Evil działa idealnie. Użyłem tej samej płyty która generowała błędy na SLIMce, gra została także uruchomiona przy pomocy FMCB. Brak jakichkolwiek błędów w grze. W związku z tym udało mi się zrobić save na samym początku gry (pierwsze możliwe miejsce save'owania w grze), dzięki temu save'owi możliwa jest gra na konsolach SLIM (o ile później nie występują jakieś poważne błędy), nadal występuje błąd z dźwiękiem jednak w filmikach słychać dialogi. Jest to save do wersji NTSC w formacie PSU czyli obsługiwanym przez uLaunchELF'a.
Kod: http://download.hellshare.pl/bgande-ntsc-1stsave-zip/9166039/
http://depositfiles.com/files/wvepc9k8s
http://uploaded.net/file/3ke2jszt
http://turbobit.net/jajzc4j0vyy6.html
http://netload.in/dateiRSn7MeiQtb/BGandE-NTSC-1stSAVE.zip.htm
http://freakshare.com/files/mfwkvkho/BGandE-NTSC-1stSAVE.zip.html
http://www6.zippyshare.com/v/83380913/file.html
http://www.sendspace.com/file/ou0302
http://www.filedropper.com/bgande-ntsc-1stsave
http://www.filesend.net/download.php?f=876c91b7ca7456e615f62feaaa10a4d4
Jeżeli ktoś pokusi się o grę dzięki temu save'owi proszę o informacje w temacie jak daleko da radę zajść przy jego użyciu.
Playstation 2 Slim SCPH-77004, 3xDS2, FMCB
Inne konsole: SMS II, MegaDrive, PSOne, Dreamcast, Xbox, Xbox 360
Liczba postów: 4402
Liczba wątków: 1670
Dołączył: 11-04-2008
Chciałem tylko zakomunikować, że problem dotyczy też posiadaczy oryginałów i konsol Slim, tak jak pisał Sandinista, ale w dużo mniejszym stopniu. Wystarczy przeładować save'a i wszystko gra, ale w ciągu całej rozgrywki kilka razy jednak mi się to zdarzyło.
You wanna play games? Okay, I'll play with you. You wanna play rough? Okay! Say hello to my little friend!
|